دانشجوی موفق

دانشجو

دانشجوی موفق

دانشجو

موفقیت در رشته کامپیوتر چگونه محقق می شود؟

شنبه, ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵، ۰۶:۰۹ ب.ظ

دانشجویان چند دسته هستند.دسته ای هستند که از همان سال اول به خاطر علاقه ای که نسبت به این رشته دارند مدام در حال یادگیری هستند و فقط به دانشگاه اکتفا نمی کنند،این افراد بعد از فارغ التحصیلی تجربه های خوبی دارند و به راحتی کار پیدا میکنند و عده ای دیگر بعد از فارغ التحصیلی تازه متوجه می شوند که هیچ تخصصی برای کار کردن ندارند که این دسته از دانشجویان هم خود به دو دسته تقسیم می شوند، عده ای تصمیم به یادگیری مباحث تخصصی و کسب تجربه میگیرند و دسته ای دیگر به دلیل نداشتن علاقه به این رشته نا امید می شوند.یکی از مهم ترین چیزهایی که برای موفقیت در این رشته مهم است داشتن علاقه به این رشته است .

اولین نکته ای که میخوام بگم این هست که هیچ وقت فکر نکنید که تنها با داشتن مدرک دانشگاهی میتوانید در این رشته موفق شوید،اگر به این امید باشید سخت در اشتباهید. برای موفقیت باید در دوران دانشجویی دنبال تخصص،یادگیری بیشتر و کسب تجربه باشید.برای به دست آوردن تخصص و تجربه باید از کتاب ها،مقالات موجود در بازار یا اینترنت ،وب سایت های مرتبط،…استفاده کنید.سعی کنید هر موضوع جدیدی که می بینید را جست و جو کنید ، اخبار روز مرتبط را دنبال کنید و در کل اهل مطالعه کردن باشید.

یک نکته مهم دیگر زبان انگلیسی هست.این رشته فقط مختص ایرانی ها نیست.شما برای دسترسی به اطلاعات نباید خودتان را محدود به اطلاعات ترجمه شده یا فارسی کنید.با دانستن زبان انگلیسی شما میتوانید به دریایی از اطلاعات موجود در دنیا دسترسی داشته باشید.

نکته بعد این که یک وب سایت شخصی برای خودتان داشته باشید.هزینه ایجاد یک وب سایت هم حدودا 40 هزارتومان در سال است.اگر نمیتوانید،یک وبلاگ راه اندازی کنید.سعی کنید دانش و تجربیات خودتان را از طریق وب سایتتان انتقال دهید و خودتان تولید محتوا کنید.این به شما کمک می کند بیشتر دنبال یادگیری و مطالعه باشید و بهتر پیشرفت کنید و هم چنین با روند مدیریت سایت و موضوعات مربوط به آن آشنا می شوید.

و آخرین نکته خیلی مهمی که میخوام راجع بهش بگم انجام پروژه هست.شهامت به خرج دهید و سعی کنید پروژه‌های مختلف را قبول کنید و روی آن‌ها کار کنید.منظور از پروژه حتما پروژه های بزرگ نیست.پروژه میتواند ایجاد یک صفحه با word، ترجمه یک صفحه مقاله،…و خلاصه هرکاری که فکر میکنید توانایی انجامش را دارید باشد.وقتی پروژه انجام می دهید چیزهای جدید یاد میگیرید،تجربه کسب می کنید و اعتماد به نفس میگیرید.

مطمعنا شما برای کار در شرکت ها و موسسه های مختلف باید رزومه خوب و تجربه کافی داشته باشید که با انجام پروژه می توانید تجربه های خوبی کسب کنید.توصیه من به شما این هست که اگر شما اول راه هستید و هیچ تجربه کاری ندارید، برای انجام اولین پروژه هاتون هدفتون را پول قرار ندهید و سعی کنید در دوران دانشجویی پروژه های مختلفی به منظور کسب تجربه انجام دهید.

اگر میخواهید یک برنامه نویس موفق شوید پروژه های برنامه نویسی قبول کنید و سعی کنید با پرسش و جست و جو انجامش دهید و یادتان باشد که هر پروژه پروژه های بعدی را در پی دارد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۲/۲۵

ارسال نظر

تنها امکان ارسال نظر خصوصی وجود دارد
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
نظر شما به هیچ وجه امکان عمومی شدن در قسمت نظرات را ندارد، و تنها راه پاسخگویی به آن نیز از طریق پست الکترونیک می‌باشد. بنابراین در صورتیکه مایل به دریافت پاسخ هستید، پست الکترونیک خود را وارد کنید.